Op dit blog houd ik een onderzoek voor Praktijkresearch bij.
Ik ga op onderzoek naar de basis binnen animatie.
Vanaf wanneer animatoren voor het eerst anatomie als referentie gingen gebruiken.
Waar zij hun inspiratie voor figuren vandaan haalden. En uit welke oude kunstwerken en stromingen zij hun inspiratie haalden.
Een basis bied een hoop voordelen en ik ben hier zelf al een tijdje mee bezig.
Als je als schilder, tekenaar of animator weet hoe een dier of mens in elkaar zit en beweegt zijn de mogelijkheden eindeloos. Vanuit die basis kun je eindeloos variƫren en stileren. Niet alleen anatomie maar ook b.v schilderen. Achtergronden en omgeving.
Hoe zet je een beeld neer, dat duidelijk en herkenbaar is voor de toeschouwer.
En dat bovendien ook nog eens geloofwaardig is?
Op dit blog wil ik zelf ook een onderzoek doen naar anatomie etc.
Zelf heb ik als voorbeelden Disney animatoren Glen Keane en Andreas Deja.
Deze twee artiesten hebben duidelijk een basis en dat zie je ook in hun werk.
Zelf houden ze ook blogs bij waarin zij hun manier van werken uitleggen.
En ook aangeven dat je moet weten hoe iets in elkaar zit voordat je ermee kan gaan animeren.
Met dit blog wil ik een onderzoek doen naar deze basis. En ik wil ook meer artiesten opzoeken en ontdekken waar ik een hoop van kan leren. Zodat ik mijn onderzoek kan combineren met mijn animatie opleiding. En een onderzoek doen naar waar verschillende animatoren hun inspiratie vandaan haalden.
Op die manier kan ik mijn blog meteen als een inpiratiebron gebruiken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten